PR strategie Partnerka
Od Adama nemůže nikdo chtít rady jak se domluvit se ženskými. Třeba poradí kolegové ve Sněmovně. Jistou inspirací by také mohly být texty Dr. Josefa Hausmanna, odborníka na feminismus a mužský šovinismus. Na webu jsou volně přístupné jeho Základy mužského šovinismu, analýzu situace v ústním podání pak můžete vyslechnout v pořadu Uvolněte se, prosím. Také vychází první díl několikasvazkové knihy "Jak pochopit vlastní manželku".
Co ale mohu říci stoprocentně je, že strategie „mrtvý brouk“ se naprosto neosvědčila. Obvykle totiž vede k tomu, že partnerka vyvine vlastní PR strategie, které se obrátí proti chlapovi. Každá strategie, která dodržuje základní PR pravidla, je dobrá.
Zásadním a jedním z prvních úkolů diskuse s partnerkou bude vytvoření ostatních strategií (dítě, ostatní, odborníci). Tyto strategie totiž musí být společné, jinak z toho může být pěkný malér.
Už dřív jsem doporučil zvolit roli muže gentlemana/ochránce, protože v plození dětí nejsou úkoly rozdělené rovnoměrně mezi ženu a muže. Muž prostě často opravdu nemůže dělat nic jiného, než podporovat svou partnerku, nenechat ji v pocitu, že je v tom sama. Role podpory a ochrany bývá těžší než role pacienta; bezmocně asistovat u toho, jak se blízká osoba trápí, je těžko snesitelné. Obzvlášť v situaci, kdy se porucha plodnosti najde u muže a on má tím pádem pocit, že partnerka trpí kvůli němu. Toto je zkouška opravdového chlapství; nikoli počty či tvary jakýchsi malých mrch.